Annons

Tieto i äldreomsorgen: All information i mobilen

På Socialchefsdagarna träffade vi Tieto, som fanns på plats för att berätta hur de kan hjälpa till med att underlätta vardagen för både vårdtagare, chefer och vårdpersonal. Tieto har t ex något som heter Lifecare, ett system som bland annat har mobila lösningar, avvikelserapportering och en boendeöversikt med planering för de boendeplatser man har till sitt förfogande. Den mobila lösningen heter Lifecare mobil hemtjänst och finns som app där man hämtar all info man behöver från verksamhetssystemet Procapita. Tjänsten kopplar ihop all information man som personal behöver ha om vårdtagaren och överför den automatiskt till personalens mobiltelefoner. På så vis missar man ingen information och man har den alltid på plats i sin telefon. Det sparar inte bara tid (och minskar personalens stress), det höjer dessutom kvaliteten på vården och omsorgen eftersom man alltid vet vilka insatser som har beviljats, planerats och utförts.

Och något av det bästa av allt – Lifecare är  enkelt att använda och lära sig, det tar bara några minuter. Väldigt användarvänligt med andra ord. Har man dessutom en koppling till det nyckelfria systemet Phoniro så blir det ännu enklare med de olika besöken!! Här kan du läsa mer om Lifecare mobil hemvård…

Om skribenten

Lill Jansson
Redaktör för Äldrenytt.se
Telefon: 0735-315237 | Twitter: lilljansson | E-post: lill@minsektor.se

Bli den första att lämna en kommenter på "Tieto i äldreomsorgen: All information i mobilen"

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.