Annons

Nya lättlästa böcker från CENTRUM FÖR LÄTTLÄST

Nu kommer vårens lättlästa böcker från LL-förlaget. Två av dem är ”I huvudet på Sigrid” och en bearbetning av Moa Martinsons ”Mor gifter sig”.

– Sigrids man Valter skulle ha fyllt 80 år. Men i stället för kalas blev det begravning. Nu är det stora huset tyst och tomt, bara minnena är kvar. Sigrid vill bort från huset och det gamla livet. Men vad ska barnen säga?

– Dagen då mor gifte sig var hon ledig från fabriken. Hon hade på sig en svart klänning hon lånat av en kamrat. En timme var hon och Albert Stenman borta och när de kom tillbaka var de gifta. Läs mer>>

LÄS MER:  Veckans nyhetsbrev 3 sep 2020

Om skribenten

Lill Jansson
Redaktör för Äldrenytt.se
Telefon: 0735-315237 | Twitter: lilljansson | E-post: lill@minsektor.se

Bli den första att lämna en kommenter på "Nya lättlästa böcker från CENTRUM FÖR LÄTTLÄST"

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.