Annons

Mobila lösningar sparar 5-15 % arbetstid!

"Nu siktar vi på att utveckla och göra fler tjänster tillgängliga via mobila applikationer" berättar Britt-Louise Ebbersten

Stockholms stad och Tieto har tillsammans utvecklat lösningar som gör det möjligt för medarbetare inom hemtjänsten att via sina mobiler få tillgång till allt från arbetsscheman och journalanteckningar, till elektroniska nycklar och personliga nödlarm. Kundundersökningar visar på tidsbesparingar på mellan 5 och 15 procent för medarbetarna inom hemtjänsten. Tid som tidigare har lagts på administration kan nu läggas på kvalitetstid med vårdtagaren och verksamhetsutveckling berättar Britt-Louise Ebbersten, samordnare av sociala system i Stockholms Stad.
Med cirka 45 000 anställda inom Stockholms stad och på sikt 3 miljoner användare av webben har behovet av mobilitet vuxit. För närvarande är det cirka en miljon inloggningar per månad. Tieto och Stockholms stad har därför nu siktet inställt på att dels utveckla webben ytterligare, bland annat med fler e-tjänster, dels göra fler tjänster tillgängliga via mobila applikationer.

– Vi vill exempelvis utveckla möjligheterna att kunna ansöka om stöd och service via webben. Det kommer att ställa ytterligare krav på tillgänglighet, vilket ligger i linje med Stockholms stads Vision 2030. Men framförallt kommer vi att rikta in oss på e-tjänster, där vi ser många vinster både för medarbetarna och för medborgarna. Våra samordnade system ger goda förutsättningar för framtida, samhällsnyttig, IT-utveckling, avslutar Britt-Louise Ebbersten.  Läs mer på tieto.se >>

LÄS MER:  Veckans nyhetsbrev 27 aug 2020

Om skribenten

Lill Jansson
Redaktör för Äldrenytt.se
Telefon: 0735-315237 | Twitter: lilljansson | E-post: lill@minsektor.se

Bli den första att lämna en kommenter på "Mobila lösningar sparar 5-15 % arbetstid!"

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.