Annons

Medarbetare eller motarbetare? – Konsten att vända ett missnöjesklimat

Boken visar var missnöjesklimat kan förekomma, hur det uppstår, hur det yttrar sig samt vad man kan göra för att förebygga och hantera missnöjet. Hur ska vi komma tillrätta med symptom som krav på millimeterrättvisa, ständiga missförstånd, skvaller med mera? Vid missnöjesklimat, pratar människor i en grupp ofta och gärna om det som är fel eller dåligt. Missnöjet syftar inte till att göra något bättre, eller att utvecklas utan fyller i första hand syftet att hålla samman en grupp.

Du som är chef eller medarbetare får genom boken insikter och verktyg som hjälper till att förebygga eller förändra sådant som är destruktivt för såväl verksamheten som människorna i gruppen.
Det är en lärorik bok för dig som har upplevt missnöjesklimat på nära håll, men det är också en inspirerande bok för dig som vill förhindra att det någonsin uppstår. Det är en vitamininjektion för alla som på ett eller annat sätt arbetar med människor.

Författare: Lennart Lindén, My Schüldt, Ylva Lindén
Format (mm): 148×195
Pärmar: Hårda pärmar
Antal sidor: 147 sidor
Pris: 249 kr exkl frakt
Beställ med ett mejl till info@minsektor.se. Uppge titel, antal, fakturaadress och leveransadress. Välkommen med din beställning.

LÄS MER:  Konferens: Demenssjukdom och kognitiv svikt hos äldre

Om skribenten

Lill Jansson
Redaktör för Äldrenytt.se
Telefon: 0735-315237 | Twitter: lilljansson | E-post: lill@minsektor.se

Bli den första att lämna en kommenter på "Medarbetare eller motarbetare? – Konsten att vända ett missnöjesklimat"

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.