Annons

Från Telia AB till äldreomsorgen (same but different?)

För att hålla igång Äldreomsorgsbloggen behöver vi en del teknik. Datorer, uppkopplingar, program, telefoner, bärbara saker hitochdit, modem, routrar and so on. Oftast fungerar sakerna rätt så bra, men ibland blir det stopp. Då har det oftast med Telia att göra. Telia med sina telefonköer och liveköer i butik, säljare som inte kan svara på frågor, avgifter på allt och allmänt krångel och suckande. Det funkar inte helt enkelt. (Erfarenheter kan vara olika, det här är mina.)

 

Om vi då drar en parallell till ett äldreboende, var hamnar vi då i tankarna, ett äldreboende som inte fungerar menar jag (vilket ju de flesta gör, men visst finns det mindre bra äldreboenden och det är ett sådant vi tänker oss nu)? På äldreboendet är personalen okunnig, allt tar lång tid och det känns bökigt. Är det vårdpersonalen som brister (fel personer på plats)? Är det ledningen (som inte lyckas få sina medarbetare med sig)? Är det politikerna (som inte ser till att det finns tillräckliga resurser)?

 

Vad säger ni på Telia AB? Och ni i äldreomsorgen?

 

PS. En modern människa kan naturligtvis säga: Fine, är du inte nöjd med Telia så byt till en annan leverantör! Och visst, det kan jag göra, men det är en annan fråga.

LÄS MER:  Nytt nyhetsbrev ute

Om skribenten

Lill Jansson
Redaktör för Äldrenytt.se
Telefon: 0735-315237 | Twitter: lilljansson | E-post: lill@minsektor.se

Bli den första att lämna en kommenter på "Från Telia AB till äldreomsorgen (same but different?)"

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.