Annons

Äldres klagomål – värdefull information eller bagateller?

Vad händer om äldre människor klagar på äldreomsorgen? Vad gör kommunen med de klagomål de får in? Och hur kommer det sig att äldreomsorgens personal kallar klagomål för ”småsaker”? Två studier av Tove Persson, doktorand vid Hälsohögskolan i Jönköping, visar att såväl äldreomsorgspersonal som tjänstemän ofta bagatelliserar äldres klagomål – något som i sin tur gör det svårt för äldre att göra sin röst hörd. Läs mer på forskning.se>>

LÄS MER:  Veckans nyhetsbrev 3 sep 2020

Om skribenten

Lill Jansson
Redaktör för Äldrenytt.se
Telefon: 0735-315237 | Twitter: lilljansson | E-post: lill@minsektor.se

Bli den första att lämna en kommenter på "Äldres klagomål – värdefull information eller bagateller?"

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.