Annons

Omsorg och Lean – Tydliga målbilder och ständiga förbättringar

Vad har egentligen området Social omsorg gemensamt med en japansk biltillverkare? Ja, faktiskt mycket mer än man kan tro – åtminstone när det handlar om effektivisering och kvalitetsförbättring. Den gemensamma nämnaren heter Lean och är en filosofi som har sitt ursprung hos Toyota.

I boken Omsorg och Lean tar Susanne Larsson och Petri Korjonen upp det högaktuella ämnet om effektivitet och kvalitet inom stöd- och omsorgsområdet. Hur ska verksamheterna kunna kombinera god människosyn och högt brukarvärde med rationell drift, kostnadseffektivitet och målstyrning? Och hur kan Lean som filosofi och ledstjärna bidra till ökad kvalitet för såväl verksamheten i stort som för brukare, anhöriga och personal?

Genom belysande exempel ur verkligheten och en överskådlig beskrivning av Lean-filosofin ger boken vägledning och inspiration till hur arbetet med kvalitetsförbättring inom området Social omsorg kan bedrivas. Boken bjuder också in till en diskussion om framtiden för stöd- och omsorg – ett område som i många avseenden är helt enastående, men som alltid kan bli bättre!

Format (mm): 148×195
Antal sidor: 60 sidor
Pris: 199 kr exkl frakt

Beställ med ett mejl till info@minsektor.se. Ange titel, antal, fakturaadress och leveransadress. Välkommen med din beställning.

LÄS MER:  VR i äldreomsorgen finns redan i Södertälje!

Om skribenten

Lill Jansson
Redaktör för Äldrenytt.se
Telefon: 0735-315237 | Twitter: lilljansson | E-post: lill@minsektor.se

Bli den första att lämna en kommenter på "Omsorg och Lean – Tydliga målbilder och ständiga förbättringar"

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.